Planeta Inspiracji
LifestyleRekreacja

Walking – nie obciąża stawów, mięśnie pracują, efekty już po 6 tygodniach

Walking to zdrowa aktywność polecana dla każdego i nie jest kontuzyjny. Wpływa na urodę, kondycję, zdrowie i spalanie kilogramów
Walking – co to takiego?

Walking, czyli chodzenie, to idealny sposób, żeby poprawić kondycję fizyczną, zgubić zbędne kilogramy oraz wzmocnić cały organizm.

Walking jest to niezwykle zdrowy sposób spędzania czasu.

Dla kogo jest polecany walking?

Dla każdego, młodszych i starszych. Sprawdzi się zarówno w przypadku osób, które szukają sportu uzupełniającego o charakterze cardio, jak i tych, które chcą stać się bardziej aktywne.

Walking jest sportem o niskim progu wejściu, czyli jest go łatwo zacząć.

Czy walking jest bezpieczny?

Walking jest wyjątkowo bezpieczny, ponieważ nie obciąża stawów, tak jak w przypadku biegania lub innych sportów.

Co osiągniemy dzięki chodzeniu?

Walking uruchamia wszystkie mięśnie, a zwłaszcza pośladkowe. Podczas chodzenia spalamy kalorie. Efekty możemy zaobserwować już po 6 tygodniach. Przy szybkich spacerach możemy ich spalić stosunkowo więcej. Mamy więc zapewniony trening cardio. Tym samym poprawia się nasza kondycja fizyczna.

Ruch fizyczny, zwłaszcza na świeżym powietrzu wyzwala endorfiny, dlatego spacerujmy, żeby być szczęśliwszymi i pozbyć się stresu.

Dzięki aktywnemu spędzaniu czasu na świeżym powietrzu jesteśmy dotlenieni, co wpływa na nasze zdrowie i urodę.

Gdzie uprawiać walking?

Oczywiście na świeżym powietrzu, z dala od ulic, najlepiej w parkach, lasach, bulwarach, nad morzem. Poza tym, jeżeli mamy taką możliwość, żeby chodzić do pracy pieszo, to róbmy to.

Jak często uprawiać walking?

Początkujący powinni zaczynać od wolnego tempa. Z czasem zwiększamy tempo. Ważne, żeby treningi były regularne. Najlepiej jest maszerować trzy do pięciu razy w tygodniu w tempie, które powoduje szybsze bicie serca, między 120 a 150 uderzeń na minutę.

Jeśli chodzi o dystans, ustalamy sobie dowolny w zależności od naszej kondycji. Może to być 5, 7 czy 10 kilometrów.

Walking – podsumowanie
  • niekontuzyjny, bezpieczny sport
  • dostępny dla każdego
  • tani, nie wymaga specjalistycznego sprzętu
  • poprawia kondycję
  • spala kalorie
  • poprawia sylwetkę
  • wpływa pozytywnie na pracę serca
  • działa odstresowująco
  • lepsze ukrwienie poprawia wygląd skóry
  • całoroczna aktywność na świeżym powietrzu wzmacnia naszą odporność

Planeta Inspiracji

Polecamy!

Jaka jest Twoja reakcja?

Podekscytowany
0
Zadowolony
0
Podoba mi się
0
Zastanawiam się
0

You may also like

More in:Lifestyle

Comments are closed.